Tuesday, August 5, 2008

Pasrah...

Hari ini Selasa bersamaan 5 Ogos 2008....aku sedih.....
Kereta myVi comel aku accident di awal pagi. waaaaa....sedihnya...abis patah side mirror kereta aku sblh kiri...waaaa...sedihnya...

tp yg bersalah dalam hal ni pun aku jugak...semuanya akibat salah parking kereta smlm. smlm aku parking kereta dalam garaj tu hampir sangat dgn tiang rumah. aku dah perasan dah tntg tiang tu masa nk reverse kereta pagi td. dan yg aku pasti...aku dah amik site dah masa nk reverse kereta pagi td...tp betullah...Tuhan nak menguji aku lagi...krakkkkkk.....patah riuk side mirror kiri kereta comel aku tu...waaaa....aku terkedu. macam tak percaya aku tgk, t'kulai layu side mirror tu...waaaaa...sedihnya aku.

so pagi ni t'paksa tumpang housemate aku yg baik hati Fini. sampai je ofis aku mintak tlg kawan tlg survey harga utk nk pasang balik mangsa comel tu...tp masya ALLAH mahal betul...puas dia dan aku telefon n survey kedai accessories kereta n pusat servis perodua yang ade. nak tau berapa kos nak baiki cermin comel tu...? hampir rm500 utk sebelah cermin sisi tu. aduh la....pening2...

nasib baik suami tak marah. dia kata perkara yg lps biar jadi teladan n jadi peringatan supaya kita sentiasa beringat dalam melakukan ape saje pekerjaan.

tp kereta tu masih lagi dalam keadaan kritikal...maklumlah xde mata kedua...esok insyaALLAH aku ke Kuala Terengganu...pergi betulkan cermin tu. kesian kereta comel aku tu...mesti dia tgh mengerang kesakitan lagi....maaf kan aku ye kereta comel...

tak sempat nak amik gmbr pagi td...esok klu berkesempatan aku amik gambar...tepek kat cni...nk tunjukkan keparahan kereta comel aku tu....waaaaaa......sedihnya aku...

3 comments:

Qimy said...

laa...ciannya ko...tp syukur ko tak pape...aa buatnya ko langgar keta org ke, langgar orang lagi ler naya...

lagipon minor aje cermin keta ko aje yg patah kan..kalo kaki ko yg patah mmg laa ni gak aku amik flight gi melawat ko hehehe..

take care mity, segala yg berlaku mmg ada hikmahnya..

Marriatyi Morsin said...

thanks Qim...betul ape yg ko kata....may b nk bersihkan sedikit penyelewengan yg aku buat dlm duit gaji yg aku dpt kot...ye la...dari hasil aku tuang ckit2 keje aku ni...amanah kerja yg belum sempurna dan mcm2 lagi....

dan aku bersyukur sgt aku selamat n sihat sejahtera....

Qimy said...

hehe biasak laa...time kena ngulo, mana taknya...hehehe berckp melalui pengalaman...;)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers