Thursday, September 17, 2009

....

Semalam tidur tak berapa lena. Nak kata fikir macam-macam tak ada la pulak. Hal rumah alhamdulillah hampir selesai. Cuma nak kena lap debu-debu yang degil je. Rumah pun tak bersepah lagi. Peti ais dan tv pun dah beli. Jadi rasanya tak ada ape yang perlu difikirkan sangat, tp mata masih tak mahu terlelap.

Cuma...yang pasti 2-3 hari ini asyik memikirkan, masihkah aku dapat bertemu dengan Ramadhan tahun depan. Amal ibadatku cuma senipis kulit bawang. Sempatkah aku bertaubat memohon keampunan padaMu. Adakah aku mampu membawa diriku dan Hubby dalam kehidupan yang diredhai olehMu. Adakah aku mampu membawa diriku dan Hubby hidup dalam ketenangan rahmatMu. Adakah aku mampu membawa diriku dan Hubby hidup dalam rasa cinta yang amat sangat kepadaMu. Diri ini berdosa tapi diri ini masih ego untuk tunduk kepadaNya. Diri ini berdosa tapi diri ini masih liat untuk bersyukur kepadaNya...

Hubby selalu bertanya sejak akhir-akhir ini, kenapa aku selalu nampak letih dan kadang-kadang berangan jauh. " Apa yang u termenungkan tu sayang?" Lidah sebenarnya kelu untuk memberitahu apa yang aku rasa ini. Takut ada rasa sangsi di hatinya. Tapi inilah sebenarnya yang aku fikirkan. Moga Allah mengampuni diriku dan Hubby. Moga Allah terus memberi pelindungan dan kasih sayangNya kepada diriku dan Hubby. Moga Allah terus kukuhkan rasa cinta dan kasih sayang antara aku dan Hubby. Dan moga aku dan Hubby terus mencintai dan terus mencintai Allah. Aminn...

Monday, September 14, 2009

Pindah

Semalam secara rasminya aku dan Hubby berpindah masuk ke rumah baru kami. Syukur alhamdulillah. Walau rumah ini belum lengkap (dapur belum siap dan meja makan masih terbarai) tapi kami tetap bersyukur dan lega. Penat mengemas rumah dengan debu dan habuk tidak hilang lagi. 2 hari diperuntukkan untuk memasang langsir. Hubby menebuk lubang dan memasang rail langsir. Aku sebagai assistant tidak bertauliah, membantu menghulur skru, hammer dan sebagainya. Sebelum menggantung langsir, kerja-kerja mengelap tingkap yang debunya tebal macam tepung gomak dilakukan. Usai memasang langsir, kerja-kerja mengelap lantai dilakukan. Perihal lantai ini, hampir setiap kali kami ke rumah kami, sehinggalah menetap secara rasmi semalam, debu dan pasir masih ada lagi. Tapak kaki memang terasa tebal sentiasa. Tak tahu nak buat macam mana lagi. Harap-harap sebelum raya ini (dah tak lama lagi...huhu), semuanya selesai. Untuk makluman semua, rumah ini memang masih kosong lg. Bilik 4, tapi yang berisi hanya satu iaitu bilik tidur aku dan Hubby. Baju-baju masih di dalam beg lagi (Almari takde lagi, huhu. Tak tahu bila nak beli almari sebab duit dah takde. Tunggu kena kumpul duit dlu la nampak gayanya). Alhamdulillah ruang tamu dah penuh. Sofa, coffee table dan tv cabinet dah ada (tapi tv xde waaaaaaaa....). Dapur masih dalam pembikinan. Hubby kata paling lambat hari rabu orang tu install kabinet dapur. Yay...alhamdulillah, ni tengah sabar menantilah. Tapi seperti tv juga, peti ais dan mesin basuh belum beli lagi. heheh....ada sesiapa nak sponsor? Memang dialu-alukan. Lain-lain kisah rumah ini, proses mengecat rumah ada lebih kurang 10% sahaja lagi. InsyaAllah sempat siap sebelum raya. Proses mengetuk dinding lebih (pagar konkrit luar rumah), masih tergendala. Hmm harap-harap dapat siap sebelum raya jugak. Rumput mutiara telah ditanam. Masih nampak layu-layu lagi. Tapi nanti kena beli baja daun dan akar agar rumput-rumput ini menjadi gemuk macam tuan rumahnya *wink*
Gambar rumah tak sempat nak ambil. Nantilah lepas selesai semuanya, aku akan update lagi.