Thursday, September 17, 2009

....

Semalam tidur tak berapa lena. Nak kata fikir macam-macam tak ada la pulak. Hal rumah alhamdulillah hampir selesai. Cuma nak kena lap debu-debu yang degil je. Rumah pun tak bersepah lagi. Peti ais dan tv pun dah beli. Jadi rasanya tak ada ape yang perlu difikirkan sangat, tp mata masih tak mahu terlelap.

Cuma...yang pasti 2-3 hari ini asyik memikirkan, masihkah aku dapat bertemu dengan Ramadhan tahun depan. Amal ibadatku cuma senipis kulit bawang. Sempatkah aku bertaubat memohon keampunan padaMu. Adakah aku mampu membawa diriku dan Hubby dalam kehidupan yang diredhai olehMu. Adakah aku mampu membawa diriku dan Hubby hidup dalam ketenangan rahmatMu. Adakah aku mampu membawa diriku dan Hubby hidup dalam rasa cinta yang amat sangat kepadaMu. Diri ini berdosa tapi diri ini masih ego untuk tunduk kepadaNya. Diri ini berdosa tapi diri ini masih liat untuk bersyukur kepadaNya...

Hubby selalu bertanya sejak akhir-akhir ini, kenapa aku selalu nampak letih dan kadang-kadang berangan jauh. " Apa yang u termenungkan tu sayang?" Lidah sebenarnya kelu untuk memberitahu apa yang aku rasa ini. Takut ada rasa sangsi di hatinya. Tapi inilah sebenarnya yang aku fikirkan. Moga Allah mengampuni diriku dan Hubby. Moga Allah terus memberi pelindungan dan kasih sayangNya kepada diriku dan Hubby. Moga Allah terus kukuhkan rasa cinta dan kasih sayang antara aku dan Hubby. Dan moga aku dan Hubby terus mencintai dan terus mencintai Allah. Aminn...

7 comments:

Qimy said...

alalala ciannya dia..jgn la besedih mity..nanti aku pon sedih..

aku pon baaanyak dosa..plg rugi x dpt amik keberkatan bulan ramadan..asyik leka ngan keja sia3..huhu..

take care!

Teja said...

Tak nak komen yg sedih2...

Wah!!!! dah de tv ngan esbok baru..bagus2, qim jom gether2 kita serang umah mity...

Salam Aidilfitri Maaf Zahir Batin :)

Marriatyi Morsin said...

Qim..betul la..aku pon slalu lakukan perkara yg sia2 je sepanjang ramadhan ni...

teja..meh la serang rmh aku..klu ko x serang siap ko...

Haikaliium said...

mmg takut klu difikirkan, membayangkan diri dah sendirian dlm kubur, berdiri di mahsyar menunggu dihisab, meniti titian sirat...

Qimy said...

huwaaaa chedin...kalo aku mati dulu, korang jgn lupa la terangi kubo aku ngan doa3 n sedekah tau..huwaaa...

xleh janji aa teja, ntah bila aku leh sampai umah korang sume ni..huhu..

Marriatyi Morsin said...

aa....tolong aku jugak yek klu aku mati dlu....

dhan said...

maity..
bile baca n3 ni sayu rasanya... aku rasa terlalu sesangat kerdil disisi Allah...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers