Monday, November 10, 2008

Rajuk Hati...? Dah tak dah...


Assalamualaikum semua...hari ini dalam sejarah...xpernah lagi aku update blog aku waktu mlm...ni kat opis ni. teman kawan dia buat kelas malam so dr aku boring sorg2 kat rumah tu baik aku update blog or buat keje2 lain ni...


Xtau nak cerita apa...cuma nk bgtau aku dh x merajuk dgn hubby kesayangan aku lagi :D

bukan apa...xbaik klu bergaduh lama2 dgn suami, berdosa...xdpt cium syurga nnt...betul kata kawan aku...baik berterus terang je klu ade rasa x puas di dalam hati...lagipun dh nak masuk setahun dah usia perkahwinan aku dan dia...adatlah kalau bergaduh tu...tp dalam org kata adat or what so ever tu...kita kenalah perbaiki lagi kekurangan diri kita ni, dan juga kena lebih bersyukur sbb dgn 'perkara kecik' ni kita lebih rasa bersedia untuk lebih mengenali diri si dia...
usia bercouple dalam 7-8 tahun tu belum menjamin kita kenal betul dgn si dia...dulu masa bercinta, kena control ayu...si dia kontrol hensem....nk kentut pun sampai tertahan2 sampai merah muka...tp la ni bila dah kahwin klu nk kentut pun pakai lps je...hihihi...maksudnya makin kita kena tabah...kena tahan semuanya. perkahwinan ni bukan utk sehari, bukan utk setahun ttp kalau boleh sehingga akhir hayat kita. InsyaALLAH
kagum dgn maktuk n atuk aku...aku xingat la dh berapa lama dorg kahwin, tp yg pasti hampir 60 tahun(sbb maklong aku dah retired dlm 2 tahun..so betul la hampir 60tahun)...eh melalut pulak...nk cerita aku kagum dgn maktuk n atuk aku nih...ye la...lama dah usia perkahwinan mereka...tp mereka ttp nmpk romantis (ceeewah). aku tgk atuk aku tu ringan tulang tlg maktuk aku buat kerja rmh...maktuk aku pulak klu masak mesti ingat kari kegemaran atuk aku tu...peristiwa yg paling xdpt aku lupa...atuk aku belikan maktuk aku bunga utk hias kat rmh dorg...bunga bulat2 siap belikan pasu lagi...atuk aku pilih sndr tau...hihi...suka tgk mereka ni...
aku harap hubungan aku dgn hubby yg tersayang akan berkekalan sampai akhir hayat aku. Amin..
hmmm...skrg ni tgh fikir nk beli apa utk hadiah hubby tersayang utk 1st annivesary kitorg...tp sedih sikit la sbb 25hb nov tu jatuh hari selasa. aku keje, hubby pun keje.nmpk gayanya xdpt celebrate la...xpe la, insyaALLAH kitorg tetap akan cari hari utk celebrate sama2...
"Sayang, i dah x merajuk lagi dah. Sayang u sangat. Ingat ALLAH dan i selalu"

6 comments:

Qimy said...

alhamdulillah dah ok..hehe..

aku teringat ada ustaz sebut..perkahwinan ni mcm perahu..kehulu kehilir byk dugaan..bukan dugaan luar aje, dugaan dr dalam pon ada..ribut petir tu biasa..ombak mmg kena lalui sebelum nak sampai ke destinasi..yg penting kena dayung sama2..kalo sorang penat, sorang lg sambung dayung, kalo dua2 penat, bio aje perahu tu gerak sendiri dulu, tp jgn lupa pd destinasi...

Marriatyi Morsin said...

wah Qim pandai jugak ko bermadah...anyway thanks bnyk2 sbb support aku time aku sedih n gumbira

Qimy said...

bukan aku daa..ustaz yg ckp..aku copy aje hehe..

Marriatyi Morsin said...

xpe...copy perkara yg baik...

Anonymous said...

maity..berjam2 aku baca blog ko...baguslah ko tak merajuk ngan hubby...aku tumpang happy..insyaAllah, ade rezeki ko nanti, berderet2 anak ko nanti..

Marriatyi Morsin said...

mai....tu la...insyaALLAH anak2 aku ramai nnt...ko doakan aku yek..
aku nk dpt sepasang macam ko...ko apa kabar? rindu ko la...
xtau la aku dpt jumpa ko lg ke x..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers