Wednesday, August 18, 2010

Comel...

Assalamualaikum n selamat pagi semua. Hari ni aku nk bercerita tentang progress terbaru Alif. Semalam 17/8/2010, buat pertama kalinya aku dapat lihat Alif ketawa melekek. Soooooooo cute...tp sayang aku x dapat nk attach gmbr dlm ni sbb aku x snap gmbr dia pon. Sbbnya akulah penyebab dia ketawa melekek.

Kisahnya bermula begini. Semalam sementara nk tunggu masuk isya' , aku yg masih bertelekung melipat kain yg menggunung tinggi. Mr. Hubby letak Alif depan aku di atas toto. Kedudukan toto tu agak jauh jugak (dlm 2 meter) dr aku. So sambil melipat kain aku 'berborak' dengan Alif. (Mr. Hubby turun ke bwh sbb nak ambil air utk Alif).

Dalam longgokan kain tu, ade tudung yg aku dh guna (alaaa tudung basahan aku tu, xtau mcmn boleh tercampur dgn kain3 lain tu). Dgn malasnya aku pon mencampak tudung tu ke tmpt sangkut yg terletak b'dekatan dengan tmpt melipat baju tu. Tp tudung tu jatuh. Tiba3 aku dgr suara ketawa melekek dr Alif, tp lepas tu dia terdiam mcm tergamam (agaknya dia pon terperanjat dia ketawa kuat mcm tu...hihi). Alamak.......dia dh pandai ketawa. Sooooooo cute. Aku ingat tu tindakan reflek dr Alif, so aku ulang perbuatan yg sama. Dan benar, Alif dh pandai ketawa melekek sbb dia keeps ketawa melekek bila aku ulang dan ulang dan ulang perbuatan mencampak tu (eventhough without tudung tu lg). Mr.Hubby yg melihat scene tu pon amazed dgn Alif new skills.

Ya Allah, sungguh aku bersyukur dengan perkembangan terbaru ni. Dan utk pengetahuan semua, Alif dh expert berborak dgn semua org yg menegurnya dan lg sudah pandai tersenyum bila nmpk aku. Aku jatuh cinta sekali lagi.....

Mama dan Papa sayang Alif dunia akhirat. Doaku agar Alif menjadi anak yg soleh, taat dan bijak. Amiin...

4 comments:

Haikaliium said...

hmmm...comelnya Alif gelak, mesti sampai nampak gusi yang merah tu...

Marriatyi Morsin said...

chedin dia sampai terbawa3 dlm tido. sambil tido pon gelak3 lg...aku rasa mcm nk gigit3 je sbb geram tgk comel sgt...

Asmida said...

Maity.. cerita ko hampir sama macam mana Aleesya boleh mengekek ketawa... Aku pulak akak apai mengirai kain yg baru dia dapat(give away blog dia)... tiba2 dengar suara mengekek... terdiam semua... then, cuba kirai lagi depan dia.. ketawa lagi!..buat lagi.... mengekek2... suka dia tengok kain tu terbang2 kot... terharu gembira sgt bila dengar baby ketawa nie..... Alhamdulillah.. Syukur yang amat....

Marriatyi Morsin said...

As mmg rasa syukur sgt dgn perkembangan Alif. rasa bahagiakan....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers