Sunday, July 5, 2009

Kursus Masak

Jumaat (3 hb Julai 2009) aku dgn bangganya berjaya mengikuti kursus membuat pizza, donut n muffin pisang. Kursus satu hari suntuk (9.00 pg - 5.00 ptg) ini mmg memenatkan tapi mmg seronok. Ada tips dan teknik tertentu dalam membuat 3 jenis masakan ni. Dan yang lebih best sebab dari satu doh yang sama boleh buat donut n piza. Cikgu cakap lagi, doh ini juga boleh buat burger malaysia (ala pau sambal tu) atau charkoi, atau roti inti kacang merah tu. Yuran rm30 itu mmg berbaloi sungguh. Dapat ilmu, dapat resepi, dapat "tapau" segala yang dimasak bersama-sama ahli kumpulan (3 orang sekumpulan) dan dapat sijil lagi. Jangan tak percaya. hehehehe

InsyaAllah nanti kalau ada masa aku akan cuba lagi apa yang telah pelajari dari kursus ini. Masak untuk Hubby kesayangan. Gambar yang sempat aku ambil hanyalah donut saje sebab muffin dan piza telah selamat ditapau...




4 comments:

Qimy said...

aku sukaaaaaaaaaaaaaaaaaa pau sambal..nyam3!!!

tambah request ek nanti aku balik jb..nak pau sambal hehe..

Marriatyi Morsin said...

erk....nnt aku beli kat kedai yek...

mai said...

i luv donuttttttt

Anonymous said...

Salam,
Boleh tanye, kursus membuat donut kat mane?

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers