Monday, August 3, 2009

Saringan



Hari ni pelajar lama mendaftar. Lama tak dengar hiruk-pikuk suara pelajar. Pertama sekali pelajar-pelajar yang disyaki mengalami demam kena buat ujian saringan H1N1 kat dewan. Ramai juga pelajar kulihat beratur sambil memakai topeng hidung (topeng hidung or muka?). Kemudian pukul 10.30 pagi, aku bertugas untuk kerja-kerja pendaftaran pelajar. Uishhh...kat dalam dewan besar tu dah umpama hospital. Para petugas (pensyarah, dan staf) dan pelajar-pelajar semuanya memakai mask. Aku rasa diri macam doktor dan pelajar umpama pesakit. Lemas rupanya pakai mask ni.

6 comments:

abuyon said...

Salam maiti. Bahagianya di sana. Kat sana pun sama, semua bertutup muka. Molek doh cadangan buya hari tu dalam n3 Tutup Muka, ala Zorro atau Agama - dah baca belum :)

O ya maiti, nak ajak kempen Ramadhan Zero Defect. Baca kat blog ya.

Se lagi, nak ajak baca sajak buya di http://hijau-tinta.blogspot.com
Terima kasih daun keladi, kalau sudi, berilah komen .. hehe nak tau boleh tak jadi, Usman Awang :)

Marriatyi Morsin said...

buya maity slalu jenguk blog buya...tp susah nk beri komen nape yek?

sitinurulhawa said...

ini gambar ko paling cantik pernah aku tgk!

ikhlas;
awa

Marriatyi Morsin said...

thanks awa...huhu...

Teja said...

Mity, mana dapat mask tu????? pakai buang ke leh pakai bape lama benda ni??? he he he....

Cam doktor plak gambo ko tu...:)

Marriatyi Morsin said...

pakai buang la teja oiii...aku pakai dlm 2 jam lebih cikit pastu terus buang...nak pengsan aku..panas wehhh

macam doktor eh? hahhaa tu la dlu aku xmo blajar rajin3...klu x mau tiap3 hari aku pakai mask ni :D

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers