Sunday, May 10, 2009

Selamat Hari Ibu

Selamat Hari Ibu buat mak yang tersayang, pada adik saya yg telah dan akan bergelar ibu, pada kawan-kawan kesayangan. Moga kalian dilimpahi rahmat oleh Allah s.w.t.

Buat mak (kalau mak berkesempatan membaca bingkisan maity ni), mak adalah mak yang terbaik buat diri maity. Membesarkan maity dan adik-beradik lain. Halalkan masa 9 bulan 10 hari mak mengandungkan maity, halalkan waktu mak berjaga malam dan siang untuk menjaga maity. Halalkan air susu mak untuk mengenyangkan maity. Halalkan peluh dan keringat serta air mata mak untuk membesarkan maity. Tak terbalas segala jerit perih mak membesarkan maity. Halalkan senyum dan tawa mak untuk maity. Halalkan segalanya ya mak. Sayang mak. Sayang mak sangat.

Buat MIL, wo ai ni. Tak tau nk terjemahkan kebaikan ma pada saya, terutama semasa saya sakit dulu.

Buat Kak Jaja, Iting, Didi dan Aina, tahniah kerana anda terpilih untuk menjadi ibu/ bakal ibu. Besar pahala membesarkan anak-anak dengan penuh keikhlasan dan kasih sayang.

Buat kawan-kawan yang telah bergelar ibu (Qim, Mai, Sam, Rehan, Teja, Sherin, Asmah, Ida dan rakan-rakan lain [maaf jika saya tidak menyebut nama anda]). Sayang kalian. Moga kalian menjadi ibu yang solehah.

Buat Ogy, Awa, Lily, Tj, Da Sao dan diri saya sendiri, Selamat Hari Ibu juga diucapkan. Kalian dan aku adalah Ibu sedara. Jadi ucapan ini masih relevan untuk kita semua.

Di sini saya nak kongsi satu klip video yang dipaparkan pada kuliah Jumaat yang baru lepas. Moga kita semua tidak melupakan jasa mak dan ayah kita. Dan moga kita semua beroleh rahmat dari-Nya. Amin..

9 comments:

Teja said...

Mity, thanks....selamat hari ibu juga pada mity...semoga ada rezeki mity untuk ada anak sendiri nnt....

Marriatyi Morsin said...

thank teja... muahhhs...

Qimy said...

selamat ari ibu jugak pd ko mity..next year leh celebrate besar3an ngan aku eh..:)

Marriatyi Morsin said...

okey bebeh...aku tgu ko qim...

s.a.h said...

happy mother's day to you too :)

Marriatyi Morsin said...

thanks Asmah

sherin said...

mity..tenkiu! slmt ari ibu sedare n
smoge cpt jd ibu..amin...:)

dhan said...

thanks maity.. baru smpat jengah blog ni.. aku dihambat kebizian.. huhuhuhu
Selamat Hari Ibu jugak... aku doakan ko cpt2 menimang cahayamata Amin....

Marriatyi Morsin said...

Sherin dan rehan...moga korang menjadi ibu mithali

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers