Monday, January 26, 2009

Episod 2: Fireworks

Ok episod 2 pulak. Perang fireworks bermula pada pkl 12 mlm. Tp dh ade yg start warm-up sejak pkl 9 lg, tp aktiviti pembakaran mula aktif pada pukul 11.30 mlm. Jiran2 dpn rumah IL aku berlumba2 membakar mercun/bunga api dan boleh jugak aku kata membakar' duit'. Skrg ni pun x abis2 lg dorg membakar dan membedil langit. Subhanallah, mmg cantik percikan fireworks tu. Tetiba aku teringat agaknya mcm ni la rakyat Palestin tgk "bunga api" hadiah dr Yahudi keparat. Lagi, agaknya inilah yg ditunggu2 oleh Hubby utk CNY selain makan besar dan ang pow besar buat family dia. Tak dinafikan mmg meriah. Klu kat semenanjung aku kira hny boleh lihat percikan fireworks ni masa Merdeka, tak pun masa sambut Tahun Baru. Kat cni sbnrnya mmg ade law yg melarang dorg membakar fireworks, tp dh nama budaya dorg utk bakar fireworks tu~so SMI la. Aku suka suasana ni. Dapatlah aku merasakan keindahan CNY. Buat kawan2 kat luar sana, perayaan CNY bukan perayaan agama. Tetapi lebih kepada budaya mereka, budaya CINA.


p/s: aku dh dpt ang pow dr Hubby. Isi dalamnya, lumayan sekali. hehehehe...

>>>>>> untuk pengetahuan semua, semua gmbr2 ni diambil dpn rmh MIL and FIL.

5 comments:

Qimy said...

yay! mity dah dpt angpow!! leh belanja member..;)

Marriatyi Morsin said...

heh...ang pow tu aku nk buat ibu duit. amacam? :D

Marriatyi Morsin said...

to Rantong...thanks for the reminder..

s.a.h said...

Salam Maity. thanks singgah sebentar di blog saya. just nak tanya, maity ni sapa ek..macam pernah dengar jer nama. kita pon dok johor jugak :D

Marriatyi Morsin said...

to s.a.h, maity ni kawan suhairul. he told me about ur blog. pastu dia kata minta bg sokongan since awk kat UK sensorng...ok ciayo utk phd awk...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers