Friday, January 2, 2009

Aku dan Keje III

Salam Maal Hijrah 1430 dan Selamat Menyambut Tahun Baru 2009...rasanya belum terlambat lagi aku nk ucapkan pd kwn2 sekalian...

Lama dah aku x update blog ni. bukannya ape, aku agak 'busy' kebelakangan ni. al-maklumlah, aku kena uruskan urusan perpindahan/pertukaran aku dari Terengganu ke Johor. buat kwn2 yg mengikuti blog ni, sukacita dimaklumkan aku secara rasminya menjadi penduduk tetap Johor buat ke sekian kalinya. bukan lagi pendudukan negeri penyu menangis. bukan lagi penduduk negeri kopok gote...

alhamdulillah, syukur berbanyak syukur aku pada hadrat-Nya. so di sini aku nk bercerita sedikit pasal tempat baru aku tu. tp sblm tu aku nk bercerita pasal pertukaran aku dlu. cerita bermula lps aku mengisi borang tukar, aku mengisi borang tu masa awal ramadhan. masih aku ingat lg tarikh aku isi borang tu adalah pada 7 sept 2008. lps isi dan submit borang tukar tu ke KJ aku (skrg x-KJ aku), aku rasa agak lega la...tp kelegaan aku tidak menjadi nyata di mana 2 hari sblm cuti raya puasa tu, x-KJ aku memaklumkan dia belum submit borang aku ke pengarah. dia kata nk hntr lps raya. masa tu aku dh start berdebar dah. macamana ni? tp aku cuba tenteramkan diri dlu...raya lg penting.

lps naik dr cuti raya selama 2 minggu, aku terus telefon pentadbiran bertanyakan pasal borang pindah aku tu. mmg terkejut benar aku bila kerani memberitahu aku pengarah aku xnk sign borang aku. alasannya aku dh terlewat hantar. wei....mengalir air mata aku. ni suma salah x-KJ aku yg hntr lambat borang aku tu. tp aku x putus harap. aku perlu usaha sesuatu. nekad aku ambil semula borang pindah aku tu dan aku berjumpa sendiri pengarah aku tu. sekejap je borang tu ditandatangani olehnya (sbnrnya ada cerita panjang disebelik cerita pendek aku ni). sebaik je pengarah aku sign je borang tu, aku terus hantar ke kerani yg menguruskan borang ni dan surat aku perlu dihantar segera ke putrajaya.

alhamdulillah usaha nekad aku berhasil bila aku diberitahu oleh kawan aku yg bekerja di putrajaya yg permohonan aku tu berjaya. alhamdulillah, syukur aku kepada-Nya. barang2 perabot yg aku kumpul dlu aku jual sedikit2(sbb susah nak bawa balik johor), dan barang2 yg kecil aku pack awal2 supaya tidak tertinggal. kerja di pejabat aku siapkan awal supaya tidak menjadi alasan penangguhan pertukaran aku.

now tepat jam 7.44 am pada 1 januari 2009 aku dengan rasminya menjadi warga Politeknik Johor Bahru. maksudnya hari ni 2 januari 2009 adalah hari kedua aku bertugas. aku dah dpt tempat di opis baru aku tu. kawan2 pun dah ramai sbb ramai yg aku kenal masa belajar dlu dan ada yg aku kenal masa pergi meeting masa aku kerja du tempat lama dlu.

alhamdulillah syukur...sekarang apa yg perlu aku dan hubby aku buat ialah utk mencari rumahku syurgaku...hmmm kat mana lah aku nk cari rumah ni. skrg ni menumpang rumah adik ipar aku yg bekerja di pasir gudang. Tq din san dan didi adik aku. jasamu kukenang. hmmm sbnrnya bnyk lg yg aku nk kongsi bersama tp sbb terlalu banyak idea membuatkan aku buntu utk membina cerita yg paling menarik utk dibaca...so sampai di sini saja. bertemu di lain ruang...

buat kawan2 semua, terima kasih di atas doa dan sokongan kalian. cuma lg 1 permintaan aku...doakan aku dan suami ditetapkan iman dan doakan kamu dikurniakan zuriat yg soleh dan comel2...ok selamat malam...

7 comments:

~Tieha~ said...

tahniah puan dah leh pindah....
makin rmai r lect poli pindah....

Qimy said...

cita aa cite aa lagi..ada yg lom diceritakan tu..huhu..

papehal pon selamat berhijrah! semoga best la duk johor balik hehe..

Marriatyi Morsin said...

tieha: thanks

Qim: nnt la aku cerita...ni cerita tertutup takut nnt klu ramai yg tau cerita ni abis...
bila ko balik m'sia ko cari aku tau...aku ddk dkt je dgn rmh mak ko (kat mana mak ko tgal?)...cari aku tau bdk...

doakan aku bahagia dgn penghijrahan ini

dhan said...

maity...
trcapai gak hasrat ko tuh.... tahniahlah yer... dah xde lglah cinta plus highway hehehe

Marriatyi Morsin said...

dah xde dah...alhamdulillah...ni tgh nk bina keluarga ni...bnyk yg kena ubah, cara idup dan dll. tak boleh idup mcm org bujang lg. kena buat perancangan betul2 dah skrg ni.

abuyon said...

salam Maity .. tak bagitau pun kita pindah. Rasanya masin mulut hari tu kita sembang-sembang pasal pindah ni masa jaga exam. Apa-apapun tahniah. O ya nak jadi cerita, beban [peg. alumni] yang Maity tinggal tu, rasanya akan jatuh ke bahu @buya [TPSA ada call]. Harap-harap tak jadi.

Anonymous said...

doakan kak didi plak bjaye pindah plak...
biar buat kroni family kite kat poli pg tu..huhu...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers