Saturday, January 24, 2009

Tag from superbmum

Soalan 1 Bila kali terakhir anda pergi bercuti dan kenapa/sebab anda nak pergi bercuti?
  • skrg ni saya gh bercuti (sambut CNY kat rmh MIL)
  • cuti yg sbnr2 cuti belum ade lg sbb br dpt ddk bersama n br boleh plan nk pi mana2 bersama2

Soalan 2 Berapakah umur anda? (jangan malu2 nak announce)… dan adakah anda rasa puas dengan pencapaian anda diusia anda sekarang ni?

  • umur 6 bulan lg jd 30 tahun...
  • pencapaian: hmmm alhamdulillah dgn semua kurniaan ALLAH but skrg nak anak la sbg penyeri rmh tangga. tgh giat berusaha bersama yg tersayang. ciayo p(^0^)q

Soalan 3 (tak jawap pun tak pe) Saya tahu anda seorang yang gemar bergambar didepan kemera! jadi pergi ambik kemera anda dan snap gambar wallet/beg duit anda! jangan la malu nak cakap berapa harganya sebab kuantiti nilai dalamnya lebih berharga!

  • ala purse murah cap sembonia (hantaran kawin dlu)...xyah snap la. klu nk tau pi butik sembonia, ha berlonggok ade jual.
  • cuma yg best sbb sepasang dgn h'bag. dan yg lagi best sbb hubby yg bagi =)

Soalan 4 Anda mungkin seorang blogger, bila waktu yang paling anda suka untuk update/kemaskini blog anda dan kenapa anda pilih waktu itu?

  • time ade idea or cerita yg nk dikongsi bersama2 dgn kwn2 yg lain.
  • time/masa xkira la..klu nk diikutkan ati setiap hari nk update tp masa x izinkan.

Soalan 5 Apakah yang berlegar2 dalam fikiran anda sekarang?

  • ntah la...tp tgh pk apa yg mak n adik2 kat kg tu tgh buat. mesti best sbb maktuk n atuk dr kl dtg rmh mak kt jhr. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...nk balik n balik...lama x jumpa maktuk n atuk...

Soalan 6 Apakah habits anda?

  • masa kecik dlu suka gentel bucu bantal
  • dah kawin ni suka gigit lengan hubby...hehehe...geram. pastu suka kaco bibir dia masa dia tgh tdo even dia paling xsuka orang kaco mulut/hidung dia (dia ni sensitip, senang kena selesema..so bila dh kena kaco dia selesema la...pastu aku jugak yg susah sndr)

Soalan 7 Apakah matlamat anda untuk tahun 2009 ni?

  • nak ade rmh sndr, pastu decorate ikut taste aku n hubby la ape lagi
  • nk mengandung...nk jadikan anak tu hadiah paling istimewa utk dia...but xtau la...belum ade rezeki lagi

Soalan 8 Senaraikan 4 perkara yang anda akan lakukan selepas menjawab tag saya ni?

  • turun bawah tgk hubby pasang alarm system kt rmh MIL
  • nk makan limau mandarin yg berkotak2 kat dapur tu...rugi o xmkn bnyk2...i like

Soalan 9 Adakah anda seorang yang pemarah/pendendam / bengis? dan cara anda mengatasinya

  • dulu mg aku sorg pendendam. pastu bila pk2 balik xde pekdahnya. so dh xpendendam lg. tp bukan pendendam la...cuma seorg yg suka menyimpan perasaan (sedih, suka dll)
  • pemarah pun bukan sbb aku ni cengeng, nk marah org aku yg nangis dlu pulak.
  • pembengis lagi la out of book...aku ni xsuka la marah2...nnt buat sesak dada je..

Soalan 10 What happened to you in 2001 till 2004?

  • 2001- dah pandai bercinta. setahun usia cinta itu
  • 2002-graduated in medical electronics, bercinta lagi
  • 2003- further masters, bercinta lagi, accident (kena fine rm200 bukan rm300 sbb aku nangis dpn polis tu) n lucky org yg aku langgar tu xde pape n more lucky org tu org indon so aku xnaik court sbb org tu x report police (PATIla tu, xpun xde lesen)
  • 2004-grad masters...menganggur 3 bulan...

fuhhhh penat menjawab soalan, now it's turn to:

  1. k siti juliana
  2. izwah
  3. maisara

2 comments:

Qimy said...

ahaha apsal habit kita sama ek..suka mengigit? cuma aku x sampai ati nak gigit laki sendiri..dah la sama keding, xde isi! harharhar..

Marriatyi Morsin said...

heheeh...ntah la. tp sedap o dpt gigit dia...klu aku geram sgt aku gigit kuat sikit;cth klu aku xpuas ati la =)
klu x gigit2 manja =D

tp somi aku ni relaks je, cuma kengkadang dia buat nangis...hehehhe (aku tau sakit la tuh...)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers