Thursday, February 19, 2009

Words of the day

Selamat petang semua...tengah bosan-bosan ni baik aku share pengalaman mengenai hubby kesayangan aku tu...
** "Sayang jangan marah yek, mintak maaf. Sayang u, muah muahhhh"**

Situasi 1
Kat Opis;
Maity: Sayang hari ni i sayu la...(aku bagi sms kat hubby)
Hubby: Sayu tu ape? (Hubby reply sms)
Maity: Sayu tu sedih la...(Maity call hubby)
Hubby: Ooooo...(Hubby jawab...)

Kesannya: Aku tak jadi sayu/sedih...kelakar la pulak :D

Situasi 2
Dalam kereta;
Maity: Sayang tadi kan kawan i kantoi...bla bla bla (dgn penuh semangat aku bercerita)
Hubby: ok3...lagi...
Maity: bla bla bla...(sambung cerita, panjang la aku bercerita)
Hubby: Kantoi tu ape? (Lps aku habis bercerita)
Maity: Kantoi tu hmmmmm......kantoi tu kantoi la...(aku xdpt cari perkataan seerti dgn kantoi, sape boleh tolong...?)

Kesannya: Aku hutang 1 perkataan dengan Hubby.

Situasi 3
Perkara biasa selepas Hubby balik kerja, dia mesti kiss pipi aku. Sambil-sambil tu Hubby tembab muka berminyak dia kat muka aku :p
Maity: Sayang muka u berminyak. Tadi ade bunyi macam benda melekat kat pipi i.
Hubby: Aa la muka i berminyak. Berpeluh, melekit-melekat.
Maity: Aa muka u melekit-melekat...ade ke perkataan melekit-melekat?
Hubby: Ye la melekit lepas tu melekat. Melekit-melekat.

Kesannya: Sampai sekarang perkataan melekit-melekat tu digunakan oleh Hubby dan aku.

Situasi 4
Masa bersiap-siap nak keluar makan.
Hubby: Sayang tolong buang ni dlm plastik sampah
Maity: Saya demam, mana boleh buat kerja. (tapi tetap buang sampah tu)
Hubby: Kalau macam tu tak perlu makan la.
Maity: Mana boleh macam tu. I demam kena la makan sbb nanti nk makan ubat. Orang demam mana boleh buat kerja. (nada merajuk)
Hubby: Makan tu pun kerja jugak. Kerja makan.
Maity: Gulps....(betul gak tp terus bersiap-siap utk keluar makan)

Kesannya: Jangan cari alasan untuk tidak buat kerja sbb semua yang kita lakukan adalah kerja. Kerja kena ikhlas
**Padan muka aku

Situasi 5
Hubby baru on laptop nak buat kerja dia. Pastu dia keluar pergi toilet jap. Aku cepat-cepat guna laptop dia.hehhehe
Hubby: Sayang buat ape tu? I nak buat kerja la.
Maity: Jap, jap. I nak balas post kat fb ni. Jap je.
Hubby: Ok. I bagi u peluang. U guna dulu i nak baca newspaper.
30 min kemudian...
Hubby: Sayang dah siap belum? I banyak kerja ni..
Maity: Jap jap...
Hubby: Hmmmm..i bagi masa 10 min lagi...
Maity: Ok thank u.
Siap semua baru aku bagi Hubby buat kerja. Lepas tu aku terus ZZZzzzzzz...

Kesannya: Aku pun tak tau la ape kesannya. Tapi yang pasti masa aku terjaga masa tido tu aku tgk Hubby masih buat kerja dia lagi. Kesian Hubby.


Itulah Hubby kesayangan aku. Menceriakan hidup aku. Bersyukur aku dapat Hubby seperti dia.
Sayang Hubby...

13 comments:

Qimy said...

paling kelaka bab kantoi..wat penat aje cita pjg3 tp x paham pokok pangkal heheh..

kantoi = kena tangkap!

Anonymous said...

Maity : aku senyum sorang2...kelakar!!! tp tulah hakikatnya...kekdg nak explain kat anak pun susah....blurrr..

Qim : yeke kena tangkap?????

dhan said...

hahahaha macam2 maity...
aah puas aku pk kantoi tuh apa...
tp xkuar jugak...

Marriatyi Morsin said...

tu la geng klakar...aku pulak paling xleh lupa pasal sayu...mmg kelakar la...aku sayu dia bleh tanya pulak sayu tu ape? terus xjadi aku nk sayu...konon3 nk manja3 la hehhehe...
bnyk lg yg klakar nnt aku updet lg..

kantoi=kena tangkap? betul ke? mcm x relevan je

Sam Adam said...

maity..memang lawak baca post ni..aku pun dok pikir, apa lg word yg leh decribe kantoi ni, siap tanya husband, ada ke dia kata kandas....hahaha...bertambah2 lawak..

Sam Adam said...

tapi paling hamapir aku rasa mcm yang qim cakap la...kena tangkap...

sitinurulhawa said...

haha maity, aku selalu la mcm ni, kalau borak dgn Fresh/Mok sokmo kena betulkan BM diaorg..

kantoi tu caught red handed = tangkap basah

Anonymous said...

kantoi tu caught red handed = tangkap basah

aku rasa teori awa ni paling bertepatan...ha ha ha....

Marriatyi Morsin said...

ha tau pon korang mcmn susah nk cari sinonim perkataan3 tu. tu x masuk lagi pelat z jadi j...heheh..apa2 pun aku mmg terhibur dgn gelangat somi aku ni.
skrg ni tgh membebel ada semua kat luar botol ubat dia...dia kata skrg semut pun nk makan ubat. semut pun takut nak sakit...heheheh
aku boleh tlg gelak je la..

Qimy said...

heh laki ko dulu skolah cina ek mity..most of kawan3 aku yg skolah cina mmg x reti ckp z-j ni..:)

aa kena tangkap ngan tangkap basah tu lebih kurang aa teja..apeda..

bukan tangkap basah aa awa, tangkap kering aje kehkehkeh..

Marriatyi Morsin said...

aa.dia sek cina...aku ni slalu gelakkan dia..sian somi aku

abuyon said...

Salam Maity. Abuya suka situasi 1 dan 2. Ketawa dalam hati, sorang-sorang. Kirim salam kat suami ya, assalamualaikum wm wbt. Moga dia menjadi suami yang soleh, dan mukmin yang profesional.

Marriatyi Morsin said...

abuya..thanks sbb sudi singgah...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers