Friday, August 19, 2011

Kasut

Aku begitu teruja untuk membelikan Alif sepasang kasut baru. Tak kisahlah jenis apa, yang penting nampak comel di kakinya yang gebu tu. Hari Sabtu 13/8/11 hari tu pergi ke Angsana, masuk butik Clarks, ada kasut yang sangat comel. Tapi Alif tak mahu hulur kakinya untuk diukur dengan kasut yang aku pilih. Puas aku dan mr.Hubby cuba tapi saja ditarik-tarik kakinya. Sudahnya kami pulang saja ke rumah.

Rabu 17/8/11, kami ke Jusco Tebrau pulak. Seusai membeli cadar, kami menuju ke ruang bawah. Banyak deretan kedai kasut di sana. Masuk ke Butik Camel, hmmm...tak ada kasut baby. Begitu juga butik Hush Puppies. Kemudian mr.Hubby yang kepenatan duduk di bangku berdepan butik Camel tu. Aku pula sambil mendokong Alif menuju ke butik Crocs. Banyak kasut comel. Tapi untuk baby boy, kasutnya tak banyak pilihan. Ada 2 rona. Satu kuning dan satu hijau. Kalau untuk baby girl memang banyak pilihan. Hmmm... tak berkenan aku, tapi takpelah aku cuba saja.

Maka kasut kuning menjadi pilihan aku. Dari 1 saiz ke 1 saiz aku cuba kasut comel itu untuk kaki comel dan gebu itu. Dan akhirnya, dapat juga saiz pilihan. Tapi Alif sambil menyebut "nanak nanak" (tak nak tak nak) mencabut kasut tu dari kaki gebunya dan terus mencampak kasut itu ke bawah. Sales girls yang melayan aku tak terkata. Sungguh mereka tak sangka Alif yang sekecil itu sudah pandai memilih. Alif baru setahun tiga bulan. Sudahnya lagi sekali kami balik hanya dengan cadar baru utk tilam Alif.

Semalam 18/8/11 sebelum Alif masuk tidur, mr.Hubby pakaikan Alif kasut yang dia belikan untuk Alif. Kasut biru saiz 4 1/2 jenama bubblegum (Bata) dan ada corak arnab atas kasut tu. Kasut tu diperbuat daripada kain. Aku tengok begitu gembira Alif pusing-pusing 1 rumah dengan kasut tu. Hai anak, anak....pandai betul memilih ya. Tapi aku memang akan mencari juga 1 kasut yang sesuai untuk anak no.1 ini.

3 comments:

Irfa said...

pandai Alif..
TAK NAK KASUT MAHAL KOT.

s.a.h said...

ikut je maity apa yang dia suka dan selesa.alif bam bam eh..comel. kalo la asmah ada kat jb, leh datang rumah kan beraya. looking forward la nak setel down huhu.

Marriatyi Morsin said...

happyIrfa: baguslah klu dia xnak kasut mahal...heheh
asmah: tu la..looking forward nk pergi raya rmh asmah bila asmah dh balik for good nnt...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers