Sunday, June 9, 2013

Oven

Salam pagi Ahad.

Semalam pagi-pagi lagi balik ke kampung. Balik bertiga sahaja dengan anak-anak. En.suami kerja. Ini kali pertama rasanya balik bersendirian dengan anak-anak comel. Selalunya berteman dengan en.suami ataupun dengan adik-adik.

Alhamdulillah anak-anak tak banyak kerenah. Paling-paling pun Atif menangis sekejap dalam kereta sebab nak duduk atas riba. Puas pujuk sambil selawat dan menyanyi, lepas tu terus diam dia. Mama dia buat keras tak nak biasakan dia atas riba semasa memandu. Memang tak pernah buat pun sebab bahaya. Tapi kalau dengan papa dia, Atif senyum sampai ke telinga sebab dapat pegang stereng.

Balik kampung pun sekejap je. Jumpa mak ayah dan adik-beradik serta anak saudara,  makan-makan dan golek-golek. Pukul 5 bertolak semula balik ke rumah. Sampai rumah dalam pukul 6 lebih. Hujan lebat dekat highway. Anak-anak tidur dalam kereta.

Sampai rumah, en.suami dah sedia buka pintu. Halaman rumah kemas bercuci. Dalam begitu juga. Lega, terima kasih sayang. Pergi ke dapur jenguk stor nampak oven telah disusun di atas rak. Senyum lagi.

Oven ini dibeli setahun yang lepas tapi baru kini dapat keluar dari kotak. Punya panjang masa diambil untuk keluarkan dari kotak sebab tak ada ruang untuk dia sebelum ini. Bila en.suami mengemas, Alhamdulillah cantik saja letaknya di sebelah microwave yang telah lama berkhidmat. Sekarang misi tunggu dan lihat bila operasi oven ini bakal bermula. Hihihi....

No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers