Friday, December 26, 2008

Aku dan Demam

Selamat petang semua...

hari ni aku nk bercerita pasal aku dan demam...sejak 2-3 menjak ni aku senang sekali kena demam..pastu klu demam tu siap muntah2 yg teruk sekali...makan ubat pun abis kluar...
smlm n hari ni aku demam lg. smlm siap muntah2 sampai pukul 3 am...dan perkara demam2 ni aku kena slalunya klu aku balik dr t'ganu n drv, mmg sure aku kena demam tu. tp klu balik naik bas xde pulak nk kena.

hr ni hubby pegi keje. aku pulak x perasan bila masa hubby pegi keje. sian hubby.
pastu hr ni aku rasa terhutang budi betul pada mak mertua aku. mula2 dia sediakan air ubat liqua health..lps minum air tu, aku sambung tdo.

bangun dr td, mak mertua dh masakkan bubur nasi. dia siap sediakan air panas dalam termos utk mudahkan aku makan ubat lps makan nnt. siap makan bubur n ubat, aku ingat nk sambung tdo. tp tidak...!!! mak mertua aku bw 2 biji telur utk aku...tp bukan utk makan ye..
telur tu mak mertua aku golek2 atas bdn aku...half naked aku dpn mak mertua aku. aku punya la malu..malu...tp mak mertua aku dgn selamba je kata buat ape nk malu..semua org ade...hah...kena sebijik atas batang hidung aku yg comel ni. abis je dia golek telur tu atas bdn aku, dengan berhati2 mak mertua aku pecahkan telur tu (telur tu telur yg masak penuh, masak dgn api kecil selama 30 min). korang nk tau ape ade kat dlm telur tu? jeng jeng jeng.....

dalm telur tu mesti la ade kuning telur..tp kat ats kuning telur tu, ade biji2 kecik yg menggerutu...mak mertua aku kata klu xdemam or sakit, telur tu mcm biasa je, licin. tp klu sakit or demam, mmg kuning telur tu akan menggerutu...hmm xtau nk percaya or tidak...tp lps dia buat mcm tu aku rasa lega...betul la...ubat tradisi ni kadang2 mujarab...bukan hospital or klinik je yg boleh mengubat org...

utk mak mertua...terima kasih banyak2...jasamua ku kenang. sayang mak mertua

4 comments:

Qimy said...

uish sayang tol dia kat ko..alhamdulillah ada mak mentua baik camtu kan...:)

ko take care mity...nak baby kena badan sihat...:p

Anonymous said...

kalau pakai telur pindang, jadi tak?...

~Tieha~ said...

bestnye dpt mak metua cam mak metua puan... bkn senang nk cari cm gtu skrg ni.... nk jd biras puan leh x??? hehe

Marriatyi Morsin said...

xde adik ipar lelaki lg la...tgal yg pompuan je. tu pun sorg je

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers