Monday, March 16, 2009

Aku dan Blog

Selamat petang semua...lama benar aku tak update blog ni. Sebenarnya tak tau nk cerita tentang apa. Padahal banyak cerita yg boleh dikongsi bersama. Semalam adik aku pun dah tanya "K Maity lama tak update blog". Hubby kat sebelah singgung aku...hehehehe...Habislah pecah rahsia aku dan dia kat keluarga aku heheheh...

Ok habis bab semalam, ni pasal hari ni. Tadi aku pergi servis kereta. Lama betul aku tak servis kereta kesayangan aku tu. Kalau tak silap dari bulan september tahun lepas. Mau 6 bulan beb. Nasib baik kereta kesayangan aku tu tak meragam di tengah jalan. Kalau ikut jadual yang diberi aku kena servis bulan 1 hari tu. Tapi itu la...aku pon tak tau kenapa banyak sangat halangan utk aku servis tu. Dan hari ini dengan jayanya aku menghabiskan "rm272 genap", kata cashier kat pusat servis perodua kat plentong tu dengan senyuman. Uishhhh mahal betul tapi nak buat macamana, kalau kita manusia ni pon kena servis inikan pulak kereta buatan manusia.

Usai servis kereta kesayangan aku dan kawan opis aku pergi Tesco Seri Alam, niat di hati hendak membeli wang pos (untuk urusan pinjaman perumahan). Hampir 2 jam lebih menunggu baru aku dapat membeli wang pos tu. Hmmm rm262...siap membeli dan makan semua, aku balik opis. Menyusun semua borang-borang yang perlu disediakan dan ditandatangani oleh big bos esok. Harapan aku agar semuanya berjalan lancar. Amin.

Aktiviti lain, tak ade yang menarik. Kat opis cuma tinggal lebih kurang 15 orang saja. Yang lain bercuti. Alhamdulillah hari ini aku berjaya melengkapkan target yang aku dah tetapkan sejak malam semalam. Aku harap perancangan aku utk esok berjalan lancar....Amin

7 comments:

dhan said...

maity.. akupun baru nak tya ko nape lame xupdate blog..
aku pun 2 3 menjak nih cam xde idea...
duit ni kalo ikut2 cam airkan.. laju jer... :p

Qimy said...

akhirnya bejaya gak budak ni updet! tetiap ari kena sekodeng tgk ada cita pape ke tak hehe..

ok mity, all the best! harap segala perancangan jd kenyataan..:)

Anonymous said...

Mity : pasni rajin2 sket updet eh...

Paling aku suka.."word of the day"..


Qim: ko pun lebih kurang jek....aku jek yg rajin...hua hua hua...

dhan said...

akupun rajin gak tau.. sketlah dr Qim... hahahaha

Marriatyi Morsin said...

hahahaha..aku xde idea beb...mcm3 nak tulis lama3 aku pikir tido lg best...
teja: words of the day, kena kumpul dlu la...bnyk aku dh lupa
qim: tu la, aku pon rajin skodeng blog ko jugak
rehan: aku nk keje part time kat ko, nk cari duit lebih

Qimy said...

oit korang..aku w'pon x ghajin, tp skali updet pjg bejela..korang ni yg tulis seciput3...:p

Marriatyi Morsin said...

seciput tapi bermakna qim hehehhe

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers