Tuesday, March 17, 2009

Sunnah Berjuang

Selamat malam semua, macam nak tidur pulak bunyinya...




Sementara menunggu Hubby kesayangan bersiap, aku sempat la search kat youtube. Sesaje je tengok video clip yang menarik. Mula2 tengok clip Upin Ipin, lepas tu aku search nasyid pulak. Lama tak layan lagu nasyid. Sedang tengok list nasyid tu, aku terpandang clip tentang lagu Sunnah Berjuang ni. Lagu ni famous masa aku Sekolah dulu. Hmmm terkenang kembali zaman sekolah dulu. Aku dan the geng bertujuh, Qim, Mai, Ogy, Sam, Mar dan Mas tak lupa jugak Yaties. Yang aku berjaya kontek Qim, Mai, Sam dan Ogy. Mas pernah jugak sekali aku kontek tp rasa tak mesra macam dulu. Now aku dah ade kawan2 baru. Still kawan2 masa sekolah dulu. Pelik, dulu aku tak rapat dengan mereka. Berbual? Aku pun tak pasti la aku pernah berbual lama dengan mereka or just senyum2 macam tu je. Tapi betullah Allah tu Maha Berkuasa. Kawan2 yang aku dah tak berhubung dan boleh juga aku katakan tak pernah berbual mesra telah menjadi kawan yang rapat dengan aku. Satu hari kalau tak "buka tingkap" macam tak sah. Gossip, share masalah dan macam2 lagi. Title mamarazi, tyre bank, angel, dan macam2 lagi berputar2 setiap hari. Dunia ni terlalu kecil. Walaupun aku dan mereka duduk berjauhan, tapi aku dapat rasa keakraban aku dan mereka. Rasa rindu untuk berjumpa mereka.

Buat kawan2 di luar sana, aku tau mereka tau diri mereka yang aku maksudkan ini, aku dedikasikan lagu ini pada kamu semua. Aku sayang kamu. Moga ikatan ukhuwah kita semua berkekalan selamanya.

Ya ALLAH, andai ikatan ukhuwah antara kami ini adalah ikatan yang suci, Kau rapatkanlah dan eratkanlah ikatan ini selamanya...

16 comments:

Anonymous said...

Mity :

sitinurulhawa said...

hua hua.. adakah aku pemenangnye?

terharu ah.. mayti.. nostalgik btol lagu ni :)

walaupon kat skolah tak pernah rapat ngan ko, tp pada satu masa kite pernah berada pada tempat yg sama, mendengar lagu yang sama, dan sama2 sukakannya. :)

sitinurulhawa said...

:(( huaaaaaaaaaaa kalah ngan teja!

ini ingatkan aku kat buku travelog dakwah yg aku tgh baca. Tentang ketentuan Allah. Padahal masa aku cakap kat tetingkap tadi; jom lumba sapa post komen dulu! aku dah bukak blog maity. Sebab tu aku ajak lumba, sebab kondifent aku menang.

Tapi dah kehendak Allah teja yg menang. Sebabnya blogger masalah pulak, aku post.. lambattttttt baru dapat. Sekecil2 perkara pon kita tak mampu nak tentukan. Insappp.. hal kecil yang significant dalam hidup.

Marriatyi Morsin said...

betul aku suka lagu ni...aku rasa damai je bila dgr lagu ni...esp masa kat sekolah dlu...

Marriatyi Morsin said...

awa aku pon ingat ko la pemenangnya...hehehe...nanti aku nk cari buku travelog dakwah tu pulak la

Anonymous said...

Mity : aku sedih dengo lagu ni....tp aku suka ngan kenangan2 yg ada berkaitan ngan lagu ni...ingat masa sek dl...x semua yg rapat n kamceng ngan kite dl, akan sama ngan sekrg...semua kehendak Allah...

Awa : aku x berniat pun nak menang...aku test jek..he he he...

Anonymous said...

mity..layan...
aku nk btulkn qim adalah angel bkn angle mrh US.'N' nnti...;)

Qimy said...

a-ah kan mity..tingat lagi ni..tingat kat geng3 kita..tingat kat geng tetingkap..

best la kawan ngan ko! :p

Marriatyi Morsin said...

sherin: aku paham maksud ko...
qim; aku pon suka kwn dgn ko
teja: betul la tu..dlu xrapat skrg ni mesti nyibuk hari3 nak gosip

Marriatyi Morsin said...

sherin aku dh perbaiki kesilapan aku

dhan said...

mity: aku tau yg menang... dr mlm aku dah tgk n3 baru ko tp ko xpost2 pun.. last2 aku jd org last :(

Marriatyi Morsin said...

hehehhe..suma nk jadi pemenang...ok la..aku declare semua sbg pemenang...kita ni kan juara..klu bukan juara xde la kita di dunia ni..so berbuat baik la sentiasa yek juara2 sekalian

Anonymous said...

apsal aku tak kisah jadi orang last..hehehe......jauh di mata. dekat di hati dear...

Marriatyi Morsin said...

mai ko mmg dkt di hati...

Haikaliium said...

hmm...lagu ni la yg bawak aku masuk dlm industri nasyid... x sangka lepas perform lagu ni masa mggu silaturrahim SMKABP, aku terus melekat dgn nasyid smpai skrg...

Marriatyi Morsin said...

chedin...sore ko sedap sbb tu bleh join nasyid...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers