Monday, March 23, 2009

Terima Kasih Mak, Terima Kasih Ayah


Selamat petang yang panas...panas-panas ni aku jadi lebih bersemangat pulak untuk update blog aku. Sepatutnya lama dah aku update blog yang satu ni, tp tu la...aku pun tak tahu kenapa aku lambat benar update. Maafkan Maity ye mak ayah. Lama dah tertangguh. Tarikh gambar 27 Dec 2008, tapi tarikh anniversary mak dan ayah adalah pada 28 Dec. Dibuat lebih awal sebab anak-anak yang duduk jauh balik. So ayah dengan surprised nya telah menempah tempat di Restoren Mandela, Pontian. Sepatutnya kami anak-anak yang buat party untuk sambut Anniversary ke-33 tahun, tapi ini dah terbalik. Masa ini cuma keluarga kak Jaja je yang tak ade di tempat kejadian. Sambutan ini pun dibuat bersekali dengan sambutan hari jadi adik bongsu Mohd Iqbal Aqil (26 Dec). Sebab tu atas kek tu ade tulis nama adik sekali. Kek made from Secret Recipes (Chocolate Indulgence) sponsored by Sina and wife (Aina). Sambutan malam tu memang meriah. Dah la tempat makan tu memang meriah. Nampak je terletak kat dalam hutan kelapa sawit, tapi memang ramai yang datang.


Ni je gambar yang sempat aku snap. Gambar yang lain ade kat kamera Sina dan sape yek? Kamera adik-adik aku yang lain la kot. heheheh



Ayah dan Mak (masa ni suruh jugak mak potong kek tu, tp mak kata suruh ayah je la...Aduhhhh manjanya :P)


Birthday boy Adik - Mohd Iqbal Aqil b. Morsin (tahun ni ambil UPSR, kalau dia tak belajar rajin tu tak tau la...)


Aku dan anak Iting yang comel. Mus'ab Umayair (dia tu dah mengantuk, tp bila bergambar memang kontrol hensem)

(bukti dia tgh mengantuk...mata kuyu je)


**Buat mak dan ayah, terima kasih kerana melahirkan Maity dan membesarkan Maity dengan sempurna. Halalkan segalanya mak, ayah. Maity sayang mak ayah...

13 comments:

dhan said...

syahdu maca n3 ko ni maity... kengkadang alasan je mk ayh kita nk sambut ann. sbnarnye nak berkumpul ngan ank2 n cucu..

dhan said...

lupe plak.. yeyehyehyeh.....
aku 1st...hahahaha

Anonymous said...

Bestnya makan2....seronok ek gether2 ngan family...cite2, borak2, mkn2, gurau2.....lelagi klu dpt belanja free!!!..best sgt...

Marriatyi Morsin said...

rehan, betul la...dorang mmg x cakap terus terang tp dari perbuatan dorg sepatutnya anak3 kena phm...tp aku pulak kengkadang buat3 xphm..(apa punya anak la nih)..btw tahniah rehan dpt 1st comment

Teja, ko pon nk ganti aku suka makan ke? aku mmg paling suka bab makan3 ni. hr tu saje je aku blanja mak ayah adik3 aku 3 orang mkn luar. alasan aku malas nk masak. tp sbnrnya lama aku xblanja mak ayah aku

Qimy said...

mmg best kalo ada ramai adik beradik ni..skali bekumpul, kecoh! tu yg mak ayah rasa bahagia tgk sume dpt celebrate sesama..

huwaaa rindu kat mak ayah aku gak..*sobs*

Marriatyi Morsin said...

Qim mmg betul aaaa...dlu masa kecik3 org slalu tny aku malu x ade adik bradik ramai. aku pon xtau nk cakap ape. now aku rasa syukur sgt sbb kluarga aku besar. mmg kecoh beb. esp time raya, kenduri..adik-beradik sndr je dah meriah. lg pulak tambah dgn anak3 sedara aku...mmg kecoh n meriah

nnt ko blk malaysia, ko gentel la pusat mak ko. aku tau ko rindu yg tu..

Qimy said...

ahah mity, shhh..jgn la bukak rahsia! :p

bukan gentel la..korek! kuikuikui..

Anonymous said...

Mity : adik beradik ko bape org sebenarnya? belah hubby aku pun ramai..11 org..mmg kecoh...tp klu sekepala mmg best, xtiviti mkn jek!!!!

Qim : ko nak rahsia apa lagi? sume org dah tau le :p

Marriatyi Morsin said...

qim bukan gentel ke? hahahah
teja adik bradik aku 11 org..boleh geng dgn che kosni...

dhan said...

best pe adik badik ramai... bila anak dah beso2 mak ayah tetap anggap ank dia sikit.. :D

Qim: nape ko tak wat klon pusat mak ko.. ke skrg ko gentel pusat paie plak.. :p

Marriatyi Morsin said...

qim gentel pusat paie...

sitinurulhawa said...

encik morsin pernah ckp kat kelas dengan banggany "anak saya ada 11 orang". aku percaya dia bangga dengan tiap2 anak dia :)

lagi2 yg tuan punya blog ni haha - ini komen kipas :P

Marriatyi Morsin said...

aku mmg bangga dgn ayah aku...heheh (dgn kembang hidung)
but i'm the black sheep in the family la. hahahaha
ba ba black sheep have u any wool

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers