Thursday, March 26, 2009

Makanan Orang Sakit


Rentetan dari kisah semalam...
Aku cuma mampu masak sup ayam yang banyak halia, sayur kacang buncis goreng dengan telur dan juga buah. Eh jap, aku tak masak buah...Sup ayam aku masak seperiuk sederhana. Cukup la untuk aku, Hubby dan adik ipar aku. Siap masak, aku senduk satu mangkuk sup ayam untuk Hubby. Semua lauk ni (ermmm actually dua lauk ni-pembetulan) dimakan dengan roti je. Nasi tak ada. Lepas sediakan semuanya untuk Hubby, aku pergi membersihkan diri, dan solat. Lepas solat aku tengok lauk yang aku sendukkan tu tak berusik sangat. Hubby tak lalu sebab dia kata macam nak muntah dan rasa tak sihat sangat. Aku suruh Hubby berehat dan tidur. Aku pulak..menghabiskan lauk-lauk tadi (ni siapa yang sakit ni?). Hmm...tapi sedih sangat sebab aku ingat dengan sup ayam ni, Hubby akan bertambah sihat. Rupa-rupanya Hubby makin demam panas. Sedih sangat. Malam ini nak masak apa la untuk Hubby kesayangan. Risau tengok dia lemah macam tu.

7 comments:

Anonymous said...

moga cepat sembuh tuk cik abang danial.. muahhs

Marriatyi Morsin said...

thanks rehan...aku pon harap dia cepat sembuh...

Anonymous said...

maity, yg penting bagi husband ko minum bnyk air masak, pastikan dia makan w/pun sikit.. hang masak la bubur boh sayur and ayam. kalau boleh beli termometer.. cek suhu badan dia setiap 4 jam. kalau capai 39C, ko dah boleh bawak g hospital (emergency). lagi2 kalau demam lebih 3 hari. takut denggi. termometer leh beli kat farmasi, beli yg digital (jenis bagi suhu kat ko terus). harap cepat sihat..

Anonymous said...

Semoga sayang danial cepat sembuh :)

Mity : Ko kene jg nurse yg baik tau...klu rasa x ok jek cecepat g klinik or spital...dan jgn sesedih...

Marriatyi Morsin said...

dear ogy n teja, thanks for ur concerned. alhamdulillah somi aku dh mula ok ckit...

for ur info, somi aku dh penah kena denggi. 3 tahun lepas.

Qimy said...

mity,

kalo aku dekat, sure aku masakkan sup utk dia..kompem dia terus sihat :p

aa tol ckp ogy, pi la wat bubo..kalo xmo gak, suh dia minum madu. mudahan3 cepat sembuh.

sherin said...

abg danial x mkn bubo la qim..;) (teja bgtau)...mity dh sihat lum somi ko nih?..harap2 dh sihat ye..:)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers