Monday, March 23, 2009

Carrot or Lobak Merah

Selamat pagi semua..pagi yang indah...

Hari Sabtu yang lepas aku dan Hubby pergi ke Batu Pahat. Dating. Saje mengimbau kenangan manis masa zaman bercinta dulu.Perjalanan bermula dari Pontian. Mula-mula kami pergi mengisi perut dengan Nasi Ayam Malaysia aka Nasi Ayam Ali di Rengit. Menu wajib kami di sana nasi 2, ayam 3 dan telur dadar 2 biji bersama-sama dengan otak-otak. Air pulak kami pesan air limau ais (kongsi). Sedapnya makan.

Kenyang makan, kami meneruskan perjalanan ke Batu Pahat. Idea ni aku yang timbulkan dulu. Hubby kesayangan setuju. So perjalanan bermula. Tempat pertama yang kami singgah adalah Pantai Punggur, Rengit. Kami tengok pantai tu dah berubah sedikit dr masa mula-mula kami ke sana dulu. Dah ade tambak dan gerai jualan dah bertambah. Berada di sana dalam 5 minit, kami buat keputusan untuk meneruskan perjalanan. Tak mahu turun sebab tengah panas terik di luar.

Perjalanan diteruskan dengan aku yang 'drive' kereta sebab Hubby mengantuk kekenyangan. Aku pun drive la kereta besar gaban suami menuju ke Batu Pahat. Hubby nyenyak di sebelah. Sampai je ke Batu Pahat, Hubby terjaga. Kami bertukar tempat duduk. So destinasi seterusnya adalah pusing-pusing Batu Pahat. Banyak tempat di sana (tempat dating dulu) dah bertukar. Dah tak ada 1001 malam. BP Walk pun dah lain dah. Macam tak best. heheheh

Kemudian kami pergi ke Summit Parade. Singgah solat asar dan meninjau-ninjau kedai-kedai di sana. Waaaaa memang dah lain sangat. Banyak kedai dah xde. Tutup. Tak tau la kalau disebabkan economy recession. Habis meronda dan membeli buku (teruja membeli buku sekarang ni), kami ambil keputusan untuk balik.

Kalau masa pergi tadi kami ikut Rengit, balik ke Pontian kami melalui Parit Raja. hehehe saja nak tengok UTHM dan nak makan kat tempat nasi lemak sedap. Tapi sedih nak bagtau, nasi lemak tu dah tak sedap. waaaaaa.....aku makan sikit je.

opps...lupa nak bagitau semua, aku singgah ke optician jugak. Ye la, asyik sakit kepala juga, dan juga saranan daripada geng tetingkap. Hasilnya aku bersyukur...mata kanan aku ok just 25-50 je (orang tu kata normal). Mata kiri 75, ada rabun cikit. Masih diperingkat awal optician tu kata. Hubby terus cakap "lepas ni tengoklah lagi pc tu banyak-banyak" Adus...peritnya tapi macam biasa aku buat muka seposen sambil senyum-senyum. Lagi Hubby cakap, "Lepas ni makan carrot banyak-banyak". Hmmm "carrot tu lobak merah kan?"...Hubby kesayangan...

Gambar sepanjang perjalanan tadi tak ade. Tp ni aku snap gambar dr slip check mata (sorry gambar tak jelas). Ok tu je la untuk entry hari ni.


8 comments:

Qimy said...

welkam to the rabun club mity! ahhaa..sume geng tetingkap dah mmg pakai spec kecuali sherin..hikhikhik..

dhan said...

ketuanye Qimlah...
Maity ko dah g makan kat bisik2 ker? dorang ckp sdap...

Marriatyi Morsin said...

aku xpakai spek lagi...aku nk makan carrot banyak3..pastu tgk pokok hijau...

Marriatyi Morsin said...

somi aku kata x sedap...so aku xnk pi la...mmg tmpt tu ala3 xclusif siap ade wi-fi lg...tp rege makanan agak mahal dan x sedap

Anonymous said...

Mity : best ek dating jalan2 mkn2 ngan somi...he he he...

Makan karot byk2 leh terangkan balik mata ke? he he he....

Marriatyi Morsin said...

best tau jalan3 ni...lama aku xjalan3 dgn somi..
carrot aku vit A, baik utk mata...

sitinurulhawa said...

mayti, aku blk kg tau, apesal tak singgah? kalo dr rengit 15 minit jek, dr prt raja pon 10 minit jek.

Marriatyi Morsin said...

dh nama pon dating awa...aku dh lupa la kengkawan time tu :D....

xpe lenkali aku singgah yek

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers