Wednesday, April 22, 2009

Daun Kari Seposen (kisah seterusnya..)

Sambungan kisah daun kari seposen...

Hubby: Ni daun ape? (sambil mulut mengunyah daging dan kuis daun kari tu)
Aku: Daun kari la...
Hubby: Betul ke daun kari? Macam mana u tau? (sambil celup roti dalam kuah kari..)
Aku: I tau la. Kan kat rumah mak ada daun kari.
Hubby: ooo. (makin selera makan...)

Ok aku nak tanya kawan-kawan sekalian. Perlu ke tak kita letak daun kari tu? Apa kesan pada kari kalau kita tak letak daun tu...? Hmmm still wonder. Nak cuba sendiri takut tak sedap pulak kari aku.

9 comments:

Teja said...

Mity : pd aku la, daun kari tu menambah bau jek. Klu x letak pun x pe...tp bauk muak santan tu lebih sket kot....aku pernah diberitau, kalu kita tumis sekali daun kari tu, aroma dia akan lebih ump lg. Tp klu ko letak kari powder lebih pun, kekdg bau daun kari tu hilang...pastukan klu letak daun kari bau cam kari kedai mamak :p sah2 le ko leh bukak kedai..

Sebenarnya aku masak jarang sekali letak daun kari..he he he...tu yg agaknya kari aku x sedap...

dhan said...

aah akupun xpenah letakpun.. yg penting ramuan2 lain.. daun tuh bak kata teja just menaikkan bau jer...

Qimy said...

sama ngan aku, x penah letak. MIL aku letak, xde pon bau mamak apeda teja kui3..

yg penting skill, campak3 mcm mak aku masak pon kari dia totap power heh..

yg paaaling penting, masak ngan ikhlas + kasih sayang..kompem nak lagi la! hik3..

sitinurulhawa said...

qim.. pasal mamak punya kari sign sealed delivered india mari. MIL ko mesti pakai kari adabi hehe

Marriatyi Morsin said...

ooo xpe yek xmasukkan daun kari? tp klu aku buat kari mmg xde masukkan cili blend (mcm qim) or serbuk lada mcm teja ckp tu...

Qimy said...

awa,

a-ah kompem bukan kari keling kui3..cuma bila teja kata kalo letak daun kari bau kari keling tu mmg sasah la x relevant :p

aiks teja yg x kuat pedas pon masak kari letak lada, ko suka pedas try la letak..ke laki ko x tahan pedas gak?

Marriatyi Morsin said...

Qim tu ko tny aku ke ko tny teja?
klu aku, aku lebih prefer kari tu tanpa cili blend/serbuk cili. make it original, xmo spicy.
somi aku mmg la x kuat pedas.

Qimy said...

tanya ko la tuan empunya blog. :p

spicy original cam KFC lak..sedapnya KFC! huwaaaa...

Marriatyi Morsin said...

oo btul la utk aku tu...hihihi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers