Monday, April 20, 2009

Hadiah dr Teja dan Kosni

Hari Khamis lepas aku pergi rumah Teja. Ambil muffin, buku Iqra' dan co-go yang aku tempah. Pergi waktu tengahari. Panas. Sampai di rumah Teja, dia dah tunggu di bawah dengan Aleeya. Sian pulak dia. Perjumpaan yang singkat tapi buat hati aku tersentuh. Teja belikan buku Iqra' dan hadiahkan al-Quran untuk Hubby tersayang. Ingat lagi kata-kata Teja "Kosni harap Danial dapat baca al-Quran ni, bila-bila masa". Terima kasih Teja dan Kosni. Moga Allah membalas segala budi yang diberikan dengan rahmat ke atas Teja dan Kosni sekeluarga.

Buat Hubby kesayangan, saya akan cuba mengajar Sayang membaca Iqra' dan al-Quran. Biar lama pun masa diambil saya akan cuba. Kata maktuk jangan dipaksa, ajar perlahan-lahan. Kata kawan-kawan juga jangan dipaksa-paksa, ajar perlahan-lahan. Saya tak paksa sayang untuk terus pandai mengaji al-Quran. Kita cuba perlahan-lahan ye Sayang. Kita kenal huruf al-Quran satu persatu dulu yek. Kemudian bila Sayang sudah kenal huruf kita belajar membaca ye Sayang. Impian saya agar Sayang dapat menghadiahkan sedikit surah buat saya andai saya tiada di bumi ini. Impian saya agar kubur saya sejuk dengan doa Sayang. Impian saya agar Sayang dapat mengajar anak-anak kita (sekiranya ada) dengan bacaan al-Quran agar mereka tidak sesat nanti. Impian saya agar kita punya bekalan di akhirat kelak. Impian saya agar Sayang dan saya kita dapat jumpa di dalam Syurga.

8 comments:

Qimy said...

mity,

ajo bacaan Quran ni xleh gopoh gapah. kena slow3 sbb kalo silap jd bedosa.

aku pon tlg doakan semoga ko tabah, semoga danial diberi terang hati utk baca.

bestnya teja, dpt ko amal jariah. :)

sitinurulhawa said...

hadohai....... romantiknya ;)

Marriatyi Morsin said...

tu la pasal qim...aku nk dia blajar iqra' dlu...hmm tp aku nih mcm ko jugak..kurang penyabar...berilah aku kekuatan ya Allah..

Marriatyi Morsin said...

awa...tu impian aku yg satu dlm bnyk3 impian aku...

Teja said...

Mity, alamak....x yah le sebut nama aku.....(nyorok)

Jgn kata Danial yg sedara baru tu, aku pun gagap2 lg mengaji...hu hu hu...hukum tajwid pun kena selak2 kat page belakang Quran tu...:(

Selamat mengaji yek En Danial...

Marriatyi Morsin said...

Teja aku yg guna dlu skrg ni...hehehhe...Somi aku br tgk kulit buku

mai said...

maity....aku doakan impian ko tercapai...insyaAllah

teja and kosni...aku nak jugak!!

Marriatyi Morsin said...

Mai terima kasih atas doa mai...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers